Så grym

Hallå alla läsare :)

Jag är verkligen grym, först hade jag tänkt kolla på en film men tänkte att "näe, kanske borde göra lite skolarbete istället." Och vad händer? Jo, jag fastnar framför facebook och spelet The Sims Social :S Inte planerat ;)

Idag träffade jag Emma och vi satt bara och pratade (det behövdes!) och vi fick rett ut massa saker och hade många vackra diskussioner :D :love:

Fredag, herreguud ! :D


Så här ser jag ut just nu :) Min mysiga tröja :love:




Minen är bäst, helt klart ;)

Ska sätta mig och slänga ihop några tidsinställda inlägg tills imorgon :)

Godnatt kära läsare :D


Godmorgon

Godmorgon alla läsare :D

Sovit gott? Det gjorde jag, är hur utvilad som helst! :D

Går till ungefär halv två idag och sen blir det ev att träffa Emma och snacka lite ;) Girltalk u know ;)

Så här ser jag ut idag :) :




Jeans: GinaTricot
Linne: Nåt märke som heter Skill (kommer inte ihåg vart jag köpt det)
Tröja: Inköpt på BikBok i söndags

Ser fruktansvärt osminkad ut på denna bilden :D Men det är fixat nu tillsammans med lite smycken :)

Älskar trycket på tröjan, det är i sammet och hur mysigt som helst :D



Har oxå min hårDonut :) Dock glömde jag kort på den så det får bli en arkivbild istället :) Fast den jag har nu är bättre än denna:



Vad ska ni göra idag kära läsare? :D


Men gud

Vill bara göra en sak klar för er :)  (detta har inget med er älskade läsare att göra, bara lite problem i skolan och sånt)

Jag är en sån som kan bitcha upp rejält om jag tycker det är nödvändigt, men oftast är det en sån patetisk liten småsak som det inte är värt att slösa energi på. Just en sån sak är på g nu i skolan och överallt. Igår skrev jag ett jättelångt inlägg om just en sån här sak, innan jag kom på att det var en liten patetisk sak som inte vart värt allt besvär. Inlägget publicerades aldrig. Ni som vet vad detta handlar om fattar antagligen vad det handlar om.

Och till Dig, tack för att du läser genom bloggen antar att du vet att det bara är jag som tjänar på det :D

Ville bara säga detta så att ni fattar lite vad som händer och så :)

Ni mina älskade läsare ska inte ta åt er av det här! Som jag sa: 

U make my day! :love:

You awesome dudes <3

Läst en grej och all lust till att göra någonting har bara runnit ur mig. Vet inte vad jag ska göra, vet inte vem jag ska lita på.

Jag skulle vilja tipsa er om en sak men vill inte göra det för dels att jag intre gör sånt och dels för att båda bloggar och jag vill inte ge dem någon chans till mer läsare. Jag vet att min blogg har mer läsare än deras, mer seriösa läsare. Så varför ska jag ens bry mig? Deras bloggar står inte ut ur mängden (vilket inte min heller gör), syns inte på något sätt. Ändå får jag mer läsare än de, jag får de seriösa läsarna. Och ni betyder allt! Alla ni som läser min blogg, lämnar vilken liten kommentar som helst:

U make my day! :love:

Vad skulle jag göra utan er? Ni är mitt allt, ni är anledningen till att jag bloggar. Trots allt annat som händer så tänker jag mest: "Vad ska jag ge dem idag?" Jag vet att detta typ utav inlägg inte är roligt att läsa men en av de anledningar till att jag skapade bloggen (den minsta anledningen) var att ha ett ställe där jag får skriva av mig, låta alla problem och tankar rinna ut från fingertopparna, ner i tangenterna och upp på skärmen.


Ber om ursäkt för detta inlägget men jag var tvungen att skriva av mig. Behöver inte alla det någon gång? ;)


Älskar er, som sagt: U make my day :love:

(Om jag visste hur man gör skulle jag lagt upp en video som passar bäst på er men eftersom jag inte kan så blidde det inte så)

Vinn smink från e.l.f

Ännu ett tips till er om en tävling ;)

Denna gången är det Kajsa Nihlen som lottar ut en goodiebag med smink från sminkmärket eyes.lips.face.

Ta chansen och var med :D
Hos:


Kvällens outfit

Hallå där alla läsare :)

Har precis hittat ett par nylonstrumpbyxor efter att ha fått både mamma och systern att leta igenom sina garderober, haha ;) Ville egentligen haft ett par svarta men vi hittade inga så det fick bli vanliga istället :(

Anledningen till detta letande kallas kräftskiva :D Det kommer några av mammas gamla skolkompisar med familjer. Bla annat kommer min älskade Carolinskling som jag inte sett sen vi var på semester i juli :love:  

Borde kanske också nämna att jag inte äter kräftor. Vet inte varför för jag tycker det ser så sjukt gott ut, men jag gillar det vekligen inte :O Bara i skaldjurssallader när det redan är skalat är det gott :S Räkor däremot är hur gott som helst fast urjobbigt att skala, håller ni inte med? ;)  Jag kanske inte gillar själva skalandet ? ;)

Så här ser jag ut ikväll:



Tubtopp: Gina för typ tre år sedan,
Kjol: Gina
"Sockar": Mormor stickat :D Sjukt sköna ;)

Har dock inte valt smycken än,förutom örhängen och har inte fixat håret heller. Skuttar också runt osminkad vilket borde ta tags i snarast!  Blir nog bara markerade ögon och mitt nya Lipfinity Lip Tint :D

Vad ska ni göra ikväll kära läsare? :D

Svarar på kommentar



Hejhej bloggen :D

Har som vanligt (?) varit ganska dålig uppdatering men det har blivit så när skolan startat igen :/ Fy på skolan ;)

Vilket fall som helst, har fått en fråga som jag tänkte svara på, vad som helst för er lixom ;) :love: 


amanda om Godnatt:

oj , låter inte bra . kan du inte berätta vad som har hänt ?


Dock är det ev saker som förändrats i skolan under de tre (?!) dagar jag inte varit där :/

Jag antar att Amanda undrade om detta men om så inte är fallet får du säga till ;)

Jo det är så att människor förändras ständigt, fram och tillbaka och det var just det som hade hänt. (Jag vill inte gå in på för mycket detaljer å grund av att inblandade personer ev läser min blogg, och om jag skulle vilja att de visste skulle jag berätta direkt till dem och inte genom bloggen) + Att jag fick reda på lite andra saker som jag valt att inte dela med mig till er, tyvärr :( Det gäller mer mitt "privatare" privatliv :)

Så allting lät nog värre än vad det egentligen var :/ Men om ni undrar något, det kan vara vad som helst,  är det bara att fråga så svarar jag så gott jag kan :)


Bloglovin

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/2801605/dendaraelin?claim=adj4a3rgfas">Följ min blogg med Bloglovin</a>


Dampar lite (a)

Godnatt

Hej bloggen :)

Sitter och laddar upp för skola imorgon ;) Kommer bli en ganska soft dag :D Har inga ansträngande lektioner och jag slutar 12.15. Helt okej ;)

Dock är det ev saker som förändrats i skolan under de tre (?!) dagar jag inte varit där :/ Aja, det löser sig :D

Dont worry... be happy ;)

Bara för att detta inlägg inte ska bli helt grått och tråkigt får ni en gammal bild på mig från min konfirmation i våras :)



En av de få bilder jag har blivit riktigt nöjd med ;)

Godnatt :love:


Today I dont feel like doing anything, *vissel*

Godmorgon bloggen :)

Hade tänkt skutta iväg till skolan idag eftersom jag mådde jättebra igårkväll, men nu när jag vakna på morgonen så hade allt vänt :( Så jag siktar på imorgon istället ;) Gick till 16.00 idag och vet inte om jag skulle orkat det heller :/

Så idag blir det nog bara att sitta och roa mig med att spela Harry Potter och göra lite skolarbete :)


Bjuder på en gammal bild också ;)



Så sjukt snygg på den bilden ;)

Hur ser eran dag ut kära läsare? :D

Bloggtips ;)

Hejhej bloggen :D

Tänkte ge er ett tips om en tävling ;)

Det är den här grymma tjejen som lottar ut ett valfritt smycke från sin webshop!

För regler och anmälan, klicka här ! Det är värt det ;)




Den här tjejen bjuder på grymma outfits, mängder av tävlingar och massa mer !

Donut

Igår var min mamma och syster på Gekås, Ullared och jag bad dem köpa en "donut" till mig. Det är ett hårstyling-"verktyg".





Och så ivrig som jag lätt blir ville jag såklart testa med en gång, dock hade jag vissa problem med hur jag skulle fästa den :/

Men det löste sig och resultatet blev såhär:



Hårnålen ska inte vara där men en liten slinga hade rymt ;)

Liknar ungefär den frisyren Adele har i musikvideon till Rollin in the deep, fast hennes är mycket större  och lite mer proffsig ;)





Vad tycker ni kära läsare? Är detta något ni vill ha en beskrivning på hur man gör ? ;)


Grym tajming

Hejhej bloggen :)

Jag har grym tajming, verkligen. Skolan började igår och idag är jag hemma och är skitförkyld! Okej, skolan är inte direkt mitt favoritställe men jag vill ändå vara där eftersom att jag denna termin ska välja gymmasium och vill få bra betyg...

Men istället för att vara där och plugga sitter jag hemma och bloggar, inte för att det är något fel på det ;)

Idag har jag bara läst ELLE och proppat i mig lösgodis! :D :love: 



Så sjukt gott och vad ska man annars göra när man är sjuk? ;)

Nåja, så här ser jag ut idag:



Pyjamasbyxor och linne, finns det något skönare? (Förutom OnePiece's såklart)

Fast frisyren är utbytt mot något annat som ni får se senare ;)



Waowao, vilken härlig dag

Hejhej bloggen :D

Rubriken säger allt. Har haft en riktigt härlig dag eftersom jag har hunnit med massa saker jag planerat att göra.

Jag har:
1. Städat mitt rum; Dammsugit, dammat och plockat ordning på kläder och annat som legat på fel plats, så nu är det mysigt där inne igen :D Mitt rum är väldigt litet så det blir lätt oordning där inne och gör att rummet känns instängt och otrevligt på alla sätt och vis :(
2. Städat mitt badrum; Det behövdes verkligen! Ni vill inte veta hur det såg ut där :o Har dammsugit, tvättat golvet, gjort iordning i mina tre lådor med stylinggrejer och schampon och sånt och i spegelskåpet. Känner mig lite stolt ;)
3. Och jag har gjort nya framsidor och baksidor till min skolkalender :D



Detta är framsidan: Lite olika Jeffrey Campbell skor som jag älskar. Och såklart bloggadressen :love:



Och baksidan är  inspirerad av mitt älskade New York :love: Jag var där i april i år och jag längtar "hem" dit .

Dock tror jag att jag ska byta och ha New York som framsida istället, eftersom att den blev snyggare :) Vad tycker ni? :)



Vad har ni gjort idag då kära läsare? :D


Vad jag shoppade igår

Hejhej bloggen :D

Jag var ju och shoppade igår och nu tänkte jag visa er vad som följde med hem ;)



Lipfinity från MaxFactor. Har länge gått och suktat efter den här länge ;) Köpt på Kicks.



Såhär ser den ut på, ni kan igga min vackra min ;)



Två ringar från KappAhl. Älskar ringar :love:



Nya idrottskläder från Stadium. :)



Svarta jeans från Lindex.



Spetströja från JC.





Svart linne från JC.



"Tjocktröja" från Vila, VeroModa :)


Med matchande örhängen, köpta enbart för tröjan :D Också VeroModa.



Stora guldiga örhängen från Gina :)



Grå stickad kjol :D Hur skön som helst! Från GinaTricot.



Och lite trosor från GinaTricot :D

Som ni ser så blev det lite grejor ;) Men jag shoppade mest höstkäder som jag inte har så myckete av :/ Vet inte varför ;)

Nu har jag dock fyllt på med lite höstgrejer så jag ska nog klara mig ett tag till ;)

Godnatt kära läsare :love:


Oops

Hejhej bloggen och godmorgon till er som nyss vaknat :)
Angående mitt inlägg igårkväll om att "menyraden" hade försvunnit så kan jag meddela att jag hade klickat på "ändra redigerare" så det var därför det inte funkade. Men nu ska det alltså gå att visa er vad jag shoppade igår, ni får allt i ett senare inlägg :)
Just nu sitter jag och spelar The Sims 2 på Playstation 2. Vi fick det i julklapp fär kanske 8 år sedan och har inte "varvat" det än :blush:
Vad ska ni göra idag kära läsare? :D

 


Hm ?

Hejhej alla läsare :D Jag har en fråga till er som har en blogg på blogg.se/webblogg.se: När ni ska skriva ett inlägg, har ni kvar den "menyraden" där man tex kunde infoga bild och skapa länkar? Min är nämligen borta, och jag hadre tänkt visa vad jag shoppade idag men nu går inte det :( Någon som vet något om detta? Jätte tacksam för minsta lilla svar :love:

Lars Wallin

Hejhej bloggen :D Nu sitter jag ute på Waldemarsudde och njuter av det fina vädret :) Det är nästan soligt här i Stockholm och vi sitter på en parkbänk vid vattnet med utsikt mot Finlands- och Tallinnbåtarna och mindre privatbåtar. Ganska mysig utsikt :) Idag har jag varit på Naturhistoriska Riksmuseet och sett på 3D-bion de har där, Cosmonova. Vi såg på en film som hette Sea Monsters det var monster som fanns för flera miljarder år sedan. Det var väldigt häftigt! Förutom när det åkte förbi en jättestor bläckfisk rakt framför ögonen på mig! Jag hatar bläckfiskar ... Sedan åkte vi ut mot Waldemarsudde för att se på utställningen med designern Lars Wallins verk, underbart för ett modefreak som mig ;) Det fanns jättemånga fina och snygga kläder, det var främst klänningar som ställdes ut. Jag köpte lite grejer också som ni får se när jag kommer hem :D

Gamla Stan

Hejhej bloggen :) Just nu befinner jag mig på Stortorget i Gamla Stan och lyssnar på två killar som spelar på en sorts trumma som ger ett väldigt avslappnande musik, de är helt otroliga! För övrigt idag har vi varit på Centralstationen här i Stockholm och letat efter ett förvaringskåp eftersom att hälften av vårat sällskap åker hem kl 18.00 ikväll och vi orkade inte släpa runt på stora resväskor :) Vad har ni gjort idag då kära läsare ? :D :love: Sedan tog vi tunnnelbanan mot Gamla Stan och gick till Slottet och gick runt på några utställningar, bl.a en med massa kläder som kungar och drottningar haft på sig, det var kläder sedan 1600-1700 talet tror jag var de första :) Det var väldigt kul att se på :) Bilder från det kommer när jag kommer hem ;) Vi gick även på utställningar med kungliga vagnar och vapen och ''kronjuveler''. Nu ska jag fortsätta stosa runt på gatorna i Gamla Stan :D

Första dagen i Stockholm

Hejhej bloggen :D Då var snart första dagen i Stockholm avklarad, vi åt på en Kinarestaurang (jag åt fyra små rätter) och därefter gick vi till Vasamuseet :) Där såg vi först på en film som visade hur man bärgade skeppet från havets botten och den berättade lite om några speciella fynd som hade gjorts :) Sedan gick vi ut och kollade på själva skeppet. Det var otroligt långt, det kändes mycket längre än 69 meter :o När vi var klara gick vi ut till ett båtmuseum som var utomhus på riktiga båtar, en isbrytare tex :) Snart ska vi tillbaka till hotellet och få vårat rum, vårat var inte färdigtsädat när vi kom dit förut så vi slängde in väskorna i mina kusiners rum sålänge :) Nu sitter jag på ett utomhuscafe precis vid Djurgårdsbron och har precis njutit av en otroligt god kärleksmumskaka full med choklad och kokos på toppen, mums ! :love:

Mot Stockholm !

Sitter på X2000 på väg mot Stockholm, tåget avgick 16 minuter för sent men nu är jag på väg ;) det går inte så jättebra att blogga med min systers iPhone men ni får något att läsa iallafall :love: uppdaterar sen när jag kan :)

Stockholm imorgon då!

Hejhej bloggen :)

Jepp, då drar man till Stockholm imorgon då :D Har aldrig varit där förut så ska bli lite kul att se hur det är där ;)
09.20 åker jag från Herrljunga och jag har inte vant mig vid att gå upp så tidigt än så vi får se hur otroligt trött jag kommer vara imorgon :)

Som ni förstår kommer uppdateringen ligga lågt de dagar jag är där, :( men jag ska försöka sno åt mig min systers iPhone och lägga upp några inlägg om dagen, vill ju inte ge er en tom blogg att läsa :D

Jag kommer hem på onsdag så därefter blir det normal uppdatering igen :D :love:







Stockholm, här kommer Elin :D

Fredag

Hejhej bloggen :D
Jag har nästan packat klart till Sthlm och sitter just nu och bloggar och lyssnar på musik :D The Lazy Song med Bruno Mars, beskriver nästan exakt hur jag känner mig denna dag ;)
Klockan två ska ja fram och jobba hos min pappa som har bokhandeln där jag bor :) Stannar till 17.00 tror jag :S
Vad ska ni göra idag kära läsare? :D
Bjuder på en jättefin bild på mig ;)
Vi hörs senare :D

Godnatt

Hejhej bloggen :)

Nu ska jag snart dra upp till mitt rum och lägga mig och kolla på film :D Tror det blir Mumien ;)

Men innan det så vill jag bara passa på att igen tacka er som kommit hit och hjälpt min statistik att öka ännu mer ! :D Ni är bäst ! :love:

Massa godnattpussar till er ! :D

Tror jag på andar?

Hejhej bloggen :)

Sent igårkväll fick jag en fråga i ett inlägg om jag tror på tex andar eller spöken:

My om Vem är det som driver denna bloggen?:
Hej fin blogg :)
Jag har en lite konstig fråga men du ser ut som en sån som tror på andar så jag undrar om det stämmer på dig? Asså om du tror på tex spöken eller andar eller några såna saker :) Snälla svara <33


Och då har jag först en fråga tillbaka till My: Hur ser man ut om man ser ut som en som tror på andar? Skulle vara väldigt kul att veta :D

Och då till svaret: Jag vet faktiskt inte om jag tror på spöken men andar tror jag definitivt på! Jag är övertygad om att det finns något men inte spöken, för spöken ser jag som ett vitt litet moln som flyger runt med en kedja i handen ;)
Andar däremot ser jag som en osynlig närvaro bara. Så de tror jag mer på ;)

Hoppas du blev nöjd med svaret My :D

Hur är det med er kära läsare? Tror ni på något? :D

Statistiken ökar !

Hejhej alla läsare :D

Såg att statistiken har ökat väldigt mycket på bara två dagar ! :D Har gått från 2 unika per dag till 20 stycken :D

Tack så mycket för det kära läsare :love:


Godmorgon

Godmorgon alla läsare :D

Sovit gott? Det gjorde jag och när jag väl somnade sov jag som en stock, ni skulle kunna sätta ett brandlarm i örat på mig och jag hade inta vaknat ;)



Idag ska jag plocka fram kläder och grejer som jag ska ha med till Stockholm på lördag :) Jag ska dit med min familj, mormor och morfar och mina kusiner. Mormor och morfar har fyllt jämt så vi ska fira dom :) Kommer bli kul ;)

Fast vi åker tåg så jag kan inte ha med så mycket kläder som jag skulle vilja :S

Kommer nog inta ha så mycket tid till bloggning idag så det blir några tidsinställda inlägg så är jag inte helt borta iallafall ;)

Hur ser eran dag ut kära läsare? :D

Louis Vuitton

Det var ju meningen att jag skulle kolla på höstmode, och i höst är väskan något man ska fokusera på, så jag klickade mig in på brandsinfashion och hittade den här klassiska skönheten :love: :



En Louis Vuitton Speedy Damier Bag Azur :love: , jag skulle dö för den här, jag lovar! ;)

Och kolla här: Jag avskyr verkligen när folk tar mina väskor, och om någon kollar i ev mina väskor, så det är perfekt för mig med det lilla hänglåset och tillhörande nycklar! :D Då är det bara att låsa väskan och: ingen kan ta sig in i den :D Att monogramet på hänglåset finns gör absolut ingenting ;)



Sitter här och funderar på när denna kan tänkas bli min ... ;)


Höstmode

Hejhej bloggen :D

Tänkte sätta mig och kolla igenom några nätshoppar för att leta inspiration till höstmodet ;) Eftersom att jag designar lite själv (amatörnivå dock ;)) så är det väl aldrig fel med inspiration? ;)

Hittar jag något är det självklart att jag lägger upp det här :D


Film snart

Hejhej bloggen :D

Ska snart sätta mig med min bror framför teven och se på film :D

Har hoppat i min ubermysiga pyjamas också :love: Okej, det är en fejk- onepiece från Gina men sak samma, skön som fan är den :D (igga mina röda ögon)



Godnatt :love:

Vem är det som driver denna bloggen?

För att ni nya läsare ska få en liten vink om vem det är som driver denna bloggen så kommer här ett inlägg om mig :D

Jag heter Elin och jag är femton.
Jag älskar mode och tycker att det nästan inte finns något bättre än att drunkna i det senaste numret av ELLE ;)

På min fritid brukar jag shoppa, måla, träffa folk (dock alldeles för sällan), sjunga, försöka lära mig spela piano eller sitta framför Youtube och nörda musik :D Music in my :love:

Jag gillar oxå att fota men min lilla yttepyttiga digitalkamera duger inte så bra till det :( (stor systemkamera med utbytbart objektiv? Ja tack!)

Med tanke på mitt intresse för mode gillar jag att styla, sminka och fixa andras hår men är verkligen ingen expert på de två sistnämda sakerna :( Men jag får öva ;)

Det var lite om mig, fortsätter ni att följa bloggen lär ni känna mig ännu bättre :D

Kram till er från mig :love:



Bilden är tagen innan min konfirmation i våras :)

Välkomna

Hejhej :D

Och välkomna till min nya blogg :) :love:


RSS 2.0